نخست 123
  1. #21
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    این موتور جدید فراری F12 هم خیلی دوست داشتنیه!! خوشم میاد فراری هنوزم تنفس طبیعی کار میکنه!



    6.3 لیتر 12 سیلندر تنفس طبیعی
    740 اسب دور 8500

    690 نیوتن متر دور 6000

    0 تا 200 کیلومتر بر اساس تست اخیر نشریه ایتالیایی Quattroruote شده 8.8 ثانیه! رکورد خیلی عالیه تو کلاس سوپراسپرتهای استاندارد.

  2. # ADS
    پرقدرت ترین انجینها (اتومبیل) The most powerful engine
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #22
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    موتور تنفس طبیعی خیلی خوبه ولی به نظرم زور الکی زدنه...
    وقتی میشه رو یک موتور 3000 سی سی با دو تا توربو همین توان بهترش رو حتی گرفت آخه آدم چرا باید 5000000 سی سی با 1000000 میلیون سیلندر تنفس طبیعی موتور درست کنه؟؟؟؟
    نمونه اش موتور ب ام و m1 با 850 اسب قدرت (3500 سی سی 6 سیلندر) مدل 1981. به نظر شما منطقی تر نیست؟

  4. #23
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    نقل قول نقل قول از operator نمایش پست ها
    موتور تنفس طبیعی خیلی خوبه ولی به نظرم زور الکی زدنه...
    وقتی میشه رو یک موتور 3000 سی سی با دو تا توربو همین توان بهترش رو حتی گرفت آخه آدم چرا باید 5000000 سی سی با 1000000 میلیون سیلندر تنفس طبیعی موتور درست کنه؟؟؟؟
    نمونه اش موتور ب ام و m1 با 850 اسب قدرت (3500 سی سی 6 سیلندر) مدل 1981. به نظر شما منطقی تر نیست؟
    به نظر من موتور تنفس طبیعی دور بالا بهتره چونکه:

    اول از همه اینکه شتابگیریش خیلی یکنواخت تره و مثل توربو لگ نداره تو هر دوری گاز بدی ماشین سریع واکنش میده. حتی بهترین توربوها اندکی لاگ دارن که این موضوع برای رانندگان حرفه ای موقعی که وسط پیچ گازو ول می کنن و دوباره موقع خروج از پیچ میخوان گاز بدن کمی آزار دهندس.

    دوم اینکه موتورهای تنفس طبیعی دور بالا خیلی هیجان رانندگی باهاشون بیشتره. مثلا وقتی پشت 458 ایتالیا تا دور 9000 دارید گاز میدید صدایی که تو اون دور از موتور در میاد از هیچ موتور توربویی در نمیاد. (البته توربوهای دور بالا هم داریم مثل Lotus ولی خیلی کمه)

    سوم اینکه ترکیب موتور دور بالا و گیربکس ضریب سنگین (Close Ratio) کشش بسیار عالی تو هر دنده در اختیار راننده میذاره. شاید باورتون نشه ولی کشش دنده های 458 از بوگاتی ویرون هم بیشتره!

    چهارم اینکه اگه بخوای از یک موتور کوچیک با توربو قدرت خیلی زیاد تولید کنی مجبوری بوست رو خیلی بالا ببری و اینکار باعث میشه ماشین تو دور پایین خیلی تنبل بشه و طول میکشه تا توربو درست و حسابی وارد مدار بشه. به خاطر همینکه BMW اکثرا توربوهای فشار پایین رو ماشیناش نصب میکنه که راننده احساس روندن یک ماشین تنفس طبیعی بهش دست بده. مثلا اون اوایل که 335i E92 اومده بود یادمه تو ریویوهای خارجی که دربارش میخوندم نوشته بودن این ماشین بیشتر حس یک موتور 8 سیلندر کوچیک رو به آدم القا میکنه تا یک موتور 6 سیلندر توربو. به خاطر همین بود که Gurdon Murray طراح مک لارن F1 به کارخونه هایی که قرار بود بهش موتور بدن گفته بود که من موتور توربو نمیخوام.

    الان خیلیها تو اروپا M5 E60 رو به خاطر موتور دور بالا و تنفس طبیعی بودنش به M5 F10 نسل جدید که توربو شده ترجیح میدن.
    درسته M5 F10 سریعتر و قویتر از نسل قبلیشه ولی اونایی که روندنش میگن E60 یه چیز دیگه بود! آدرنالین خون آدمو افزایش میداد!
    حتی از M-Power پرسیدن که چرا موتورهای نسل جدیدتو مثل قبل دور بالا نکردی اینطور جواب داده که "فقط به علت کاهش آلایندگی مجبور شدیم از موتورهای توربو استفاده کنیم"
    یعنی هنوز هم می تونسته از موتورهای تنفس طبیعی دور بالا استفاده کنه و تو سریعترین سدانهای دنیارو بسازه.

    در کل باید گفت که موتور High Rev نزدیکترین احساس روندن یک ماشین فرمول 1 هستش.

  5. #24
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    خب درسته همه ی اینا قبول ولی یک موضوعی هست که این جیزایی که شما گفتی بیشتر مربوط به پیست میشه تا رانندگی خارج از پیست
    بنده هم موتور تنفس طبیعی رو به دلیل اینکه موتور خیلی دور بالا می چرخه بیشتر دوست دارم (و قبول دارم که از لحاظ حرفه ای بهتر هم هست)و ضمن اینکه موتور تنفس طبیعی کمتر خرابکاری می کنه (موتور توربو معمولا جونده ی گیربکسه به خاطر تاخیر در بوست و لاگ ناگهانی به گیربکس و کلا مجموعه ی انتقال نیرو فشار میاره به همین دلیله که حرفه ای ها سوپر شارژ رو بیشتر از توربو قبول دارن)
    در مورد ترکیب موتور high rev و close ratio transmission بنده هم با شما کاملا موافقم و فکر اینجا یا جای دیگه اشاره هم کرده باشم
    ولی موضوع اینه که من و شما اگر یک ماشنیی داشته باشیم چقدر تو پیست هستیم که بخواهیم همه اش دور بالا بریم؟؟؟ در مورد مثال شما m5 f10 رو بنده بیشتر ترجیح می دم چون اون چیزی که من می خوام (دقت کنید اینجا سلیقه ای شدا به رگبارم نبندین که چرا چپ اندر قیچی حرف میزنم)گشتاور زیاد و بازه ای رو داره برای سربالایی رفتن لازم نیست که موتور منفجر کنم یا حتما برای شتاب گرفتن دنده معکوس بدم و کلا از دور پایین تا دورهای بالا یک گشتاور ثابت دارم و برای منی که سرعت و شتاب هلو بیا برو تو گلو می خوام خیلی بهتره
    ولی خب دروغ چرا اگر تو پیست باشم دوست دارم دور موتور 270 درجه بچرخه و بره رو 10000 دور ولی موضوع اینه که چقدر از عمرمو تو پیست هستم....

  6. #25
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    ترکیب موتور دور بالا با منحنی فلت و گیربکس Close Ratio تو رانندگی شهری کاملا عالیه.
    مورد سوم رو بخون به همین موضوع اشاره کردم. یعنی کشش دور پایین قوی.
    همین M5 E60 زمان خودش به کشش دور پایین خیلی قوی معروف بود. حتی میگفتن تو ترافیک میشه با دنده 7 سرعت 60 کیلومتر با دور حدود 1500 گاز داد و بدون هیچ مشکلی دور گرفت!
    یعنی همچین دوری برای دنده 7 خودت میدونی چقدر مردس! ولی موتور M5 V10 جواب میده. علتشم اینکه دور بالا داریم تا دور بالا!
    بعضی از دور بالاها هستن که تو دور پایین تعطیل هستن یه ذره دورشون بیاد پایین باید سریع معکوس بدی ولی بعضیهاشون مثل موتورهای M3 E92 و M5 E60 منحنی فلتی دارن. مثلا منحنی M3 E92 شاید در کل از یک موتور توربو هم فلت تر باشه!
    اتفاقا من خودم از اون دسته آدمهایی هستم که کشش دور پایین برام خیلی مهمه و ماشینی که فقط شتاب تو دور بالا داشته باشه نمی تونم تحمل کنم.

    برای اینکه قضیه بهتر روشن بشه چند تا مثل برات میزنم بر اساس تستهای معتبر اروپایی:

    کشش دنده 7 بی ام و M5 E60 از سرعت 80 تا 120 میشه 9.3 ثانیه
    (گشتاورش 520 نیوتن متر در دور 6100)

    کشش دنده 6 جگوار XKR از سرعت 80 تا 120 میشه 9.6 ثانیه
    (گشتاورش 560 نیوتن متر در دور 4000 با موتور سوپرشارژ)

    ================================================== ==========

    کشش 50 تا 70 مایل فراری 458 در دنده 6 = 3.8 ثانیه
    (گشتاورش 540 نیوتن متر تو دور 6000)

    کشش 50 تا 70 مایل Porsche 911 Turbo S در دنده 6 = 3.9 ثانیه
    (گشتاورش 700 نیوتن متر تو دور 2100)

    همونطور که میبینی دو تا ماشین مطرح دور بالا تو کشش از 2 تا ماشین مطرح که یکیشون کمپرسور اون یکی توربو داره برتر هستن. علتشم همون ترکیب ایده آل دور بالا و ضریب سنگین هستش که گشتاور زیادی به چرخ میرسونه و هم کشش و هم شتاب ایده آلی تحویل میده.

    به نظر من موتورهای توربو بیشتر از همه به درد ماشینهای لوکس سنگین میخورن. چون ماشینهای لوکس باید بی سر و صدا باشن و هر چی دور پایینتر کار کنن بهتره. یعنی باید حتی الامکان ضریب دنده های سبک بهشون بست. ضریب دنده سبک هم گشتاور دور پایین خیلی زیاد میخواد. اینجاس که بهترین انتخاب موتور توربو خیلی دور پایین با ضرایب خیلی سبک است.
    نمونش BMW 760Li F02 و Mercedes S65 AMG W221

    برای ماشینهای اسپرت و سوپر اسپرت به نظر من دور بالا گزینه مناسبتریه.

  7. #26
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    موتورهای الکتریکی از دور صفر میتونن حداکثر گشتاور رو تولید کنن. یعنی مثلا تسلا می تونه با گشتاور 400 نیوتن متر از حالت سکون راه بیفته تا دور 4400 هم افت نکنه.
    علت اینکه موتورهای الکتریکی تو دورهای بالا افت تورک دارن اینکه دور که خیلی بالا میره میدان مغناطیسی بین روتور و استاتور به هم میریزه و برای همین آرمیچر ضعیفتر میشه و گشتاور افت میکنه.

  8. #27
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    قدرتمند ترین پیشرانه نصب شده برای خودروهای فرمولاوان (عنوان غیر رمسی)

    این پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو در سال 1983 نیرو بخش خودروهای فرمولاوان تیم برابهام -ب ام و بود و براساس برخی منابع با 3 تا 5 bar بوست....قدرتی بین 800 تا 1300 اسب بخار را تولید می کرد....نمونه های 1300 اسبی تنها برای دقایقی در دور زمان گیری مورد استفاده قرار می گرفتند و عمر نمونه های 800 اسب بخاری به 1.5 ساعت (طول یک مسابقه) محدود بود ، گونه های دیگری از همین پیشرانه با قدرت های 200 الی 650 اسب بخار در سایر خودروهای مسابقه ای ب ام و و در کلاس های مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند.

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12

  9. #28
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    427 SOHC "Cammer"




    يك موتور با كارايي عالي كه توسط فورد در سايت موتورسازي Dearborn در اوايل 1964 ساخته شد، SOHC 427 در حدود 700 اسب بخار نيرو توليد ميكرد. اين موتور در اصل براي مسابقات NASCAR طراحي شده بود، اما براي به رسميت شناخته شدن بيش از حد عجيب و غريب بود. هنگامي كه بر روي هيچ خودروي توليدي قرار نگرفت، تعدادي از آنها راهشان را به سمت مسابقات درگ پيدا كردند. Don Prudhomme اولين راننده درگي بود كه توانست زمان 7 ثانيه را براي 400 متر با اين موتور ثبت كند. هفت عدد موستانگ A/FX با اين موتور توليد شدند.

    موتور 427 Cammer داراي محفظه احتراق نيمكره اي و پيستونهاي آلومينيومي ريخته گري شده و پيستونهاي Slipper (ديواره كوتاه) با تاج گنبدي بود، مانند موتور Chrysler 426 "Hemi.". موتور Cammer سوپاپيهاي بزرگتري از نمونه نرمال 427 داشت. سوپاپ ها براي تبادل حرارتي بهتر از نوع سديمي بودند. اين موتور با يك كاربراتور 4 دهنه توانست 615 اسب بخار در دور موتور 7000 توليد كند و با دو كاربراتور قدرت آن به 657 اسب بخار در دور موتور 7500 رسيد.

    http://www.seriouswheels.com/car-glossary.htm
    http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html
    http://www.supermotors.net/articles/lfm ... 1-a2-1.php
    427 SOHC "Cammer"




    يك موتور با كارايي عالي كه توسط فورد در سايت موتورسازي Dearborn در اوايل 1964 ساخته شد، SOHC 427 در حدود 700 اسب بخار نيرو توليد ميكرد. اين موتور در اصل براي مسابقات NASCAR طراحي شده بود، اما براي به رسميت شناخته شدن بيش از حد عجيب و غريب بود. هنگامي كه بر روي هيچ خودروي توليدي قرار نگرفت، تعدادي از آنها راهشان را به سمت مسابقات درگ پيدا كردند. Don Prudhomme اولين راننده درگي بود كه توانست زمان 7 ثانيه را براي 400 متر با اين موتور ثبت كند. هفت عدد موستانگ A/FX با اين موتور توليد شدند.

    موتور 427 Cammer داراي محفظه احتراق نيمكره اي و پيستونهاي آلومينيومي ريخته گري شده و پيستونهاي Slipper (ديواره كوتاه) با تاج گنبدي بود، مانند موتور Chrysler 426 "Hemi.". موتور Cammer سوپاپيهاي بزرگتري از نمونه نرمال 427 داشت. سوپاپ ها براي تبادل حرارتي بهتر از نوع سديمي بودند. اين موتور با يك كاربراتور 4 دهنه توانست 615 اسب بخار در دور موتور 7000 توليد كند و با دو كاربراتور قدرت آن به 657 اسب بخار در دور موتور 7500 رسيد.

    http://www.seriouswheels.com/car-glossary.htm
    http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... ewall.html
    http://www.supermotors.net/articles/lfm ... 1-a2-1.php

  10. #29
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلطان فراری






نخست 123
بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - روز ۱۰۰

ورود

ورود